Info Semasa

dalam al-Quran, serta hadis-hadis nabi.




Rasulullah bersabda yang bermaksud : "Telah aku tinggalkan dua perkara yang jika kamu berpegang pada kedua-dua nya, nescaya kamu tak akan sesat."


Hadis-hadis nabi ada tiga iaitu,
1)perbuatan baginda
2)percakapan baginda
3)perkara yang baginda diamkan


Dalam al-quran dan hadis pasti banyak yang akan kita temukan. Antaranya, CiNtA.. (yang lain pun ada)


Sabda Nabi Muhammad s.a.w lagi yang diriwayatkan oleh Miqdam bin Ma'di Kariba r.a yang bermaksud :
"Apabila seseorang manusia mencintai saudaranya, maka khabarkanlah bahawa dia mencintainya.."

(Riwayat Abu Daud dan Tarmizi)

So, saya nak ucap ni yang saya CiNtA kan semua keluarga saya, sahabat-sahabat saya, adik-adik saya, kakak-kakak dan abang-abang saya,

guru-guru saya, jiran-jiran saya,seluruh umat Islam,
seluruh insan yang di dadanya kalimah La Ilaha IllAllah Muhammad Rasulullah, seluruh makhluk yang pada hatinya tertulis CiNtA pada Allah,
pada setiap ciptaan Allah di langit mahupun di bumi, pejuang-pejuang agama, para syahid,
para sahabat Rasululllah, para anbiya', para imam..


Aku CiNtA kan Rasulullah, CiNtAkan Allah dan aku CiNtAkan tetamu yang hadir di ruangan CiNtA ku..
Dan jadikan CiNtA kita ini sebagai CiNtA penambah iman perkasa taqwa..


Rabbi Hablana CiNtA yang berbuah hingga ke syurga. Amin..

Filed in 0 comments
Pihak Masjid Al-Azhar akan melaksanakan Ibadah Korban & Aqiqah pada 17 November 2010 (Rabu). Sebanyak tiga ekor lembu yang akan disembelih. Justeru itu, pihak kami kekurangan tenaga dan sangat memerlukan bantuan tenaga sukarelawan untuk membantu kerja-kerja lapah melapah dan persiapan memasak. Penyembelihan akan bermula jam 9:00 pagi bertempat di Masjid Al-Azhar. Sarapan Pagi dan Makan Tengahari disediakan. Segala kerjasama yang diberikan diucapkan jutaan terima kasih.

Share This Post

RSS Digg Twitter StumbleUpon Delicious Technorati

0 comments to “Bantuan Tenaga Sukarelawan Ibadah Korban & Aqiqah 1431H”

Comments
Leave a Comment

Powered by Blogger | Delighted designed by ZENVERSE | Converted by Blogger Template Place Touch Up By SyahiranMuhd